معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر بولونیا

بولونیا

شهر بولونیا در شمال ایتالیا قرار گرفته است. بولونیا با جمعیتی بیش از 380 هزار نفر، هفتمین شهر پرجمعیت کشور ایتالیا است. این شهر قلب خودروسازی لوکس ایتالیا است و دو کمپانی معروف فراری و مازراتی در این شهر واقع شده اند. این شهر همچنین قدیمی ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است. دانشگاه بولونیا با حدود 85 هزار دانشجو یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا و اروپاست.

اقتصاد این شهر بر پایه صنایع اتومبیل، پوشاک و بانکداری شکل گرفته است.

مرکز این شهر بافتی تاریخی و قدیم دارد در حالی که حاشیه شهر بسیار مدرن و امروزی است. شهر بولونیا به ونیز کوچک نیز شهرت دارد. سراسر این شهر پوشیده از کانال های آبی قدیمی است.

این شهر دارای آب و هوایی گرم و نیمه مرطوب است و میزان بارندگی در آن بسیار زیاد است. بولونیا دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل است و میانگین دمای هوا در آن به 14درجه ی سانتیگراد می رسد.

تاریخچه

آثار به جا مانده از در این شهر به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح باز می گردد. نفوذ تمدن اتروسک در قرن هفتم تا ششم قبل از میلاد به این منطقه رسید و شهر اتروسکی فلسینا در اواخر قرن ششم پیش از میلاد در محل بولونیا تأسیس شد. این شهر در سال 196 قبل از میلاد توسط رومیان اشغال شد و به نام بولونیا نامیده شد.

پس از سقوط امپراتوری روم، این شهر، که در آن زمان پاسگاه مرزی بود، بارها توسط گوت ها غارت شد. در این دوره است که اسقف افسانه ای پترونیوس، شهر ویران شده را بازسازی کرد و کلیسای سنت استفان را تأسیس کرد. پترونیوس هنوز به عنوان قدیس حامی بولونیا مورد احترام است.

بولونیا
معرفی شهرهای دانشجویی ایتالیا: شهر Bologna

دانشگاه های شهر بولونیا

دانشگاه بولونیا

این دانشگاه که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان با فعالیت مستمر شناخته می شود. دانشگاه Bologna دارای پردیس های متعددی در شهرهای مختلف ایتالیا مانند: چزنا (Cesena)، فورلی (Forlì)، راونا (Ravenna) و ریمینی (Rimini)  و نیز خارج از ایتالیا در شهرهای بوینوس آیرس آرژانتین، بروکسل بلژیک، نیویورک آمریکا و شانگهای چین است.

۶۲ برنامه تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه ‌می‌شوند. بنابراین دانشجویان ‌بین‌المللی که تسلط کافی به زبان ایتالیایی نداشته باشند نیز می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشگاه جانز هاپکینز شعبه بولونیا

دانشگاه جانز هاپکینز شعبه بولونیا نیز یکی از پردیس های مهم این دانشگاه آمریکایی است. بیشتر شهرت جانز هاپکینز به دانش سرای پزشکی و بیمارستان وابسته به آن بازمی‌گردد. تا کنون هجده تن از استادان، پژوهشگران، و دانش آموختگان دانش سرای پزشکی این دانشگاه، جایزه نوبل در پزشکی یا فیزیولوژی را دریافت کرده اند. پردیش شعبه بولونیای این دانشگاه در سال 1955 به عنوان اولین پردیس این دانشگاه در خارج از ایالات متحده افتتاح شد.

کنسرواتوار بولونیا

کنسرواتوار بولونیا یا کنسرواتوریو جووانی باتیستا مارتینی یکی از مهمترین دانشکده های موسیقی اروپا نیز در این شهر واقع شده است.

 آکادمی هنرهای زیبای بولونیا

این آکادمی نیز یکی از مراکز هنری مهم شمال ایتالیا است. بعضی از چهره های برجسته هنری ایتالیا مانند بیانکا باگنارلی، اورست کارپی، ماریو توزی، میلتون گلسر، ویوالدو مارتینی و کارلو رامبالدی فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

در کنار اینها کالج دیکنسون، دانشگاه ایندیانا، دانشگاه براون و دانشگاه کالیفرنیا نیز پردیس هایی در شهر بولونیا دارند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یا دانشگاه صنعتی درسدن با بیش از ۳۷ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن و یکی از…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالرنو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالرنو

دانشگاه سالرنو UNISA یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. پیشینه ایجاد این دانشگاه به قرن هشتم میلادی باز می…

بیشتر بخوانید
دانشگاه سالنتو

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه سالنتو

دانشگاه سالنتو یک دانشگاه دولتی در شهر لچه ایتالیاست. این دانشگاه که تا پیش از این به عنوان دانشگاه لچه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question