بهترین کتاب‌ها برای آزمون گوته

بهترین کتاب‌ها برای آزمون گوته

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، کشور آلمان را انتخاب می‌کنند. برای اینکه بتوانید به این کشور مهاجرت کنید باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. برای اثبات تسلط خود نیز باید در آزمون گوته شرکت کنید. برای گرفتن ویزای کشور آلمان باید در این آزمون موفق شوید. آزمون گوته شش سطح دارد. هر کدام از این سطوح برای شرایط خاصی از مهاجرت است. در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب‌ها برای آزمون گوته را معرفی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آزمون آزمایشی گوته

سطوح مختلف آزمون گوته

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، آزمون گوته سطوح مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

• A1

• A2

• B1

• B2

• C1

• C2

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و همچنین هدف خود از مهاجرت در یکی از این سطوح آزمون دهید.

کتاب‌های مناسب سطح A1 آزمون گوته

اگر قصد شرکت در سطح A1 آزمون گوته را دارید پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

بهترین کتاب‌ها برای آزمون گوته

کتاب MENSCHEN A1

این کتاب مناسب افرادی است که قصد دارند گرامر را در کنار لغات زبان آلمانی یاد بگیرند. این کتاب بیشتر روی ارتباطات روزمره و ساده تمرکز دارد و در آن تمرین‌های زیادی به زبان آلمانی وجود دارد. نکته مهمی که در مورد این کتاب وجود دارد این است که باید از آن به عنوان منبع کمکی و در کنار سایر منابع استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به تمرین‌های بازی گونه آن اشاره کرد. در نتیجه زبان‌آموز می‌تواند با بازی و به صورت سرگرم‌کننده زبان آلمانی را یاد بگیرد.

کتاب Learn German the Fast and Fun Way انتشارات Barron’s

این کتاب نیز برای یادگیری مکالمات روزمره بسیار کاربردی است. شما می‌توانید با استفاده از این کتاب مکالمات پرکاربرد مانند احوال‌پرسی، برقراری ارتباط با دیگران و… را یاد بگیرید. البته امکان یادگیری مکالمات پیشرفته‌تر نیز وجود دارد. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به آموزش مرحله به مرحله، از مکالمات ساده تا پیشرفته، اشاره کرد. از دیگر نکات قوت این کتاب این است که روی مهارت‌های چهارگانه زبان تمرکز می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از آن لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ آلمانی را تمرین کنید. نکته مهم این کتاب این است که آموزش آن به زبان انگلیسی است. در واقع برای مطالعه توضیحات باید زبان انگلیسی بدانید.

کتاب BBC Talk German 1

از بهترین کتاب ها برای آزمون گوته در این سطح می‌توان به BBC Talk German 1 اشاره کرد. این کتاب مناسب مکالمات و مسائل ضروری سفر است. در واقع شما می‌توانید مسائل مهم و روزمره سفر را با آن یاد بگیرید. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به خلاصه بودن و در عین حال کامل بودن اشاره کرد. این کتاب هم به زبان انگلیسی، زبان آلمانی را آموزش می‌دهد. در نتیجه برای مطالعه آن باید زبان انگلیسی بدانید.

مجموعه کتاب‌های Studio D A1

این کتاب‌ها از مهم‌ترین منابع آزمون گوته است. با این کتاب‌های کاربردی می‌توانید مهارت‌های گوناگون را به زبان آلمانی یاد بگیرید. از نکات مثبت این کتاب‌ها می‌توان به فایل‌های صوتی اشاره کرد که همراه با این کتاب‌ها عرضه می‌شوند و شما می‌توانید زبان آلمانی را به صورت درست و کاربردی یاد بگیرید. از دیگر نکات مثبت این کتاب می‌توان به مفید بودن آن برای مدرسان زبان آلمانی اشاره کرد.

کتاب Netzwerk A1

اگر می‌خواهید زبان آلمانی را بدون کلاس و به صورت خودآموز یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب استفاده کنید. این کتاب به همراه پاسخ‌نامه‌ای عرضه می‌شود که برای یادگیری کتاب اصلی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

آزمون آزمایشی آیلتس

کتاب Tangram 1

اگر قصد دارید Speaking و Listening آلمانی خود را قوی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان آموزش صحیح گرامر آلمانی با استفاده از تمرینات مختلف اشاره کرد. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از این کتاب نحوه تلفظ صحیح کلمات و هر آنچه را که برای یادگیری مکالمه لازم است، در اختیار داشته باشید.

کتاب‌های مناسب برای سطح A2 آزمون گوته

این سطح از آزمون گوته مناسب افرادی است که شناخت زمینه‌ای از زبان آلمانی دارند. در واقع فرد باید بتواند مکالمات روزمره و ساده را به زبان آلمانی انجام دهد. در ادامه کتاب‌های مناسب این سطح از آزمون گوته را معرفی می‌کنیم.

کتاب Mit erfolg zum goethe-zertifikat A2

می‌توان گفت این کتاب منبعی مناسب، جامع و کامل برای این سطح از آزمون است. زبان‌آموز می‌تواند در ابتدا اطلاعات خوبی را در مورد این آزمون کسب کند. سپس از برنامه مطالعاتی قدم به قدم این کتاب برای هر بخش از امتحان گوته بهره ببرد. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به وجود سه آزمون آزمایشی کامل و جامع که مشابه با آزمون اصلی گوته طراحی‌شده‌اند، اشاره کرد. در حین مطالعه نیز می‌توانید از نکات مختلف و راهکارهای ارائه شده توسط این کتاب برای آزمون گوته استفاده کنید. جالب است بدانید که این کتاب از نظر روانشناسی نیز زبان‌آموز را هدایت می‌کند راهکارهایی برای مدیریت استرس آزمون و رفع مشکلات آن ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید لغات و دستور زبان آلمانی را به صورت کامل با این کتاب یاد بگیرید و از فایل‌های صوتی آن استفاده کنید. از دیگر نقاط قوت این کتاب این است که متن این فایل‌های صوتی را نیز ارائه می‌دهد تا زبان‌آموز بتواند آن‌ها را بهتر و راحت‌تر تحلیل کند.

کتاب Arena A2: Training zur Prüfung Goethe-Zertifikat A2

این کتاب را به زبان‌آموزانی توصیه می‌کنیم که سن کمتری دارند و نوجوان هستند زیرا نحوه نگارش این کتاب مناسب این رده سنی است. شما می‌توانید نکات آزمونی را با این کتاب را مرور کنید و تمرینات زبان آلمانی را برای یادگیری بهتر حل کنید. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به ده آزمون جامع و کامل آن اشاره کرد. نکات این آزمون‌ها نیز در این کتاب وجود دارد.

کتاب Prufüngstraining Goethe-Zertifikat A2

این کتاب مناسب افرادی است که می‌خواهند در زمان کوتاهی زبان آلمانی را یاد بگیرند و برای آزمون گوته آماده شوند. در این کتاب نمونه سؤالات فراوانی وجود دارد و زبان‌آموز می‌تواند از فایل‌های صوتی آن استفاده کند. در نتیجه فرد می‌تواند به خوبی با نکات آزمونی و فرم سؤالات آشنا شود.

کتاب Fit fürs Goethe-Zertifikat A2

این کتاب نیز با تمرکز بر آموزش چهار مهارت اصلی زبان نوشته شده است. برای هر کدام از این مهارت‌ها سؤالات مختلفی وجود دارد و زبان‌آموز می‌تواند به صورت خودآموز نیز از این کتاب استفاده کند. نکات مختلفی در این کتاب وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان راهنمای آزمون استفاده کنید.

کتاب Menschen A2.1

این کتاب نوع پیشرفته‌تر کتاب Menschen A1 است. در این کتاب تمرینات مختلفی وجود دارد و زبان‌آموز می‌تواند با کمک آن گرامر و لغات پیشرفته‌تری را نسبت به کتاب Menschen A1 یاد بگیرد. این کتاب دارای فایل‌های صوتی و نمونه سؤالات گوناگون است.

کتاب‌های مناسب سطح B1 آزمون گوته

در ادامه کتاب‌های مناسب سطح B1 آزمون گوته را نام می‌بریم. بسیاری از این کتاب‌ها با کتاب‌های مناسب سطح A2 یکی هستند اما برای سطح B1 نوشته شده‌اند و در درجه بالاتری قرار دارند:

بهترین کتاب‌ها برای آزمون گوته

• کتاب Mit erfolg zum goethe-zertifikat B1

• کتاب Prufrüngstraining Goethe-Zertifikat B1

• کتاب So geht’s noch besser zum Goethe-Zertifikat B1

• کتاب Witchige Themen zum Schreiben und Sprechen

• کتاب Arena B1 – Training zur Prüfung Goethe Zertifikat

• کتاب Fit fürs Goethe – Zertifikat B1

کتاب‌های مناسب سطح B2 آزمون گوته

در این بخش کتاب‌های مناسب سطح B2 آزمون گوته را معرفی می‌کنیم.

کتاب Einfach weiter: Deutsch B2, Kurs-und Arbeitsbuch

این کتاب بیشتر دانشی عمومی را ارائه می‌دهد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را در کنار منابع دیگر مطالعه کنید.

کتاب PONS Deutsch Prüfungstraining B2

اگر می‌خواهید مطالبی کاربردی یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را تهیه کنید تا بتوانید در کنار یادگیری چهار مهارت اصلی، گرامر و دایره لغات خود را نیز تقویت کنید. این کتاب دارای فایل‌های صوتی است که زبان‌آموز می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری بهتر استفاده کند.

کتاب Grammatik aktiv – Deutsch als Fremdsprache

اگر در بخش دستور زبان آلمانی مشکل دارید پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را تهیه کنید تا بتوانید گرامر آلمانی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. این کتاب را زبان‌آموزان سطح C1 نیز می‌توانند استفاده کنند.

آزمون آزمایشی آنلاین تافل

کتاب Deutsch Übungsbuch Grammatik A2-B2

اگر قصد دارید بیشتر تمرین کنید و گرامر و دایره لغات آلمانی خود را تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب در کنار سایر منابع استفاده کنید. در این کتاب ۵۰۰ تمرین وجود دارد چه نکات خوبی را به شما یاد می‌دهد. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به کاربردی بودن تمرین‌های آن و تمرکز بر موضوعات روزمره آلمانی اشاره کرد.

کتاب‌های مناسب سطح C1 آزمون گوته

در این بخش کتاب‌های مناسب این سطح از آزمون را می‌آوریم که اغلب تخصصی‌تر از موارد پیشین هستند.

کتاب‌های مناسب سطح C1 آزمون گوته

کتاب Mit erfolg zum Goethe-Zertifikat C1 von Klett Verlag

در این کتاب تمرین‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها نکات زبان آلمانی را یاد بگیرید. بهتر است این کتاب را در کنار سایر منابع استفاده کنید. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به سه آزمون مشابه با آزمون اصلی اشاره کرد.

کتاب Prüfungstraining C1 von Cornelsen Verlag

اگر قصد دارید به صورت خود خوان برای این سطح از آزمون گوته آماده شوید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب Prüfungstraining C1 von Cornelsen Verlag را تهیه کنید. در این کتاب چهار آزمون جامع وجود دارد که با حل سؤالات این آزمون می‌توانید نکات خوبی را یاد بگیرید و برای آزمون اصلی آماده شوید.

کتاب‌های مناسب سطح C2 آزمون گوته

سطح C2 بالاترین و پیشرفته‌ترین سطح آزمون گوته است. می‌توان گفت فردی که در این سطح آزمون می‌دهد اطلاعات و دانش خوبی از زبان آلمانی دارد. حتی می‌توان گفت زبان‌آموز نیاز به منابع خاصی ندارد و باید زبان را به صورت کاربردی و با تمرین و تکرار یاد بگیرد. با این حال در ادامه 4 منبع را برای این سطح از آزمون پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب Endstation C2

اگر قصد دارید مهارت‌های چهارگانه خود را تقویت کنید و در بخش شنیدار و خواندن قوی شوید، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب Endstation C2 استفاده کنید. مسلماً بهتر است از این منبع در کنار سایر منابع بهره ببرید.

کتاب‌های Deutsch üben

شما می‌توانید این مجموعه را برای تمام سطوح آزمون گوته پیدا کنید. کتاب‌های موجود برای هر سطح شامل سه جلد می‌شوند. یک جلد کتاب مخصوص لیسنینگ و اسپیکینگ آلمانی، جلد دیگر مخصوص ریدینگ و رایتینگ آلمانی و جلد آخر نیز مخصوص دایره لغات و دستور زبان است.

کتاب Fit fürs Goethe-Zertifikat C2

این کتاب برای تمامی سطوح موجود است. به همراه آن فایل صوتی نیز وجود دارد و زبان‌آموزان می‌توانند از CD های همراه آن برای یادگیری زبان آلمانی به صورت خودآموز استفاده کنند. زبان‌آموز می‌تواند از تمرینات این کتاب برای یادگیری نکات مهم و کاربردی استفاده کند.

کتاب MIT Erfolg Zum Goethe-Zertifikat C2 GDS

MIT Erfolg Zum Goethe-Zertifikat C2 GDS هم از بهترین کتاب های آزمون گوته است. این کتاب هم شامل تمرین‌ها و تست‌های مختلفی است که صورت صحیح آزمون این سطح را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، زبان‌آموز می‌تواند از برنامه آموزشی مرحله به مرحله آن استفاده کند و به صورت خود خوان برای آزمون گوته آماده شود. از نکات مثبت این کتاب، وجود دو آزمون کامل شبیه‌سازی شده با آزمون اصلی است. این کتاب هم دارای سی دی و فایل صوتی است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

معرفی ۱۰ پادکست برای بهبود لیسنینگ زبان انگلیسی

لیسنینگ یک مؤلفه کلیدی در تسلط بر زبان انگلیسی است که بینش هایی را در مورد تفاوت های ظریف فرهنگی…

بیشتر بخوانید
مقایسه آزمون های تافل و آیلتس

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس از نظر هزینه و اعتبار

مقایسه آزمون های تافل و آیلتس یکی از بحث های جذاب برای و البته مهم برای داوطلبان این آزمون هاست….

بیشتر بخوانید

چگونه در مورد ۴ فصل سال به زبان انگلیسی صحبت کنیم (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به طور مختصر به فصل های سال در زبان انگلیسی و توصیف فصل زمستان پرداخته…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question